• Miljoenen Nederlanders kopen op dit moment al producten en diensten via smartphone of tablet. Dat blijkt uit een kort onderzoek van Multiscope onder een representatieve steekproef van zo’n 1.000 Nederlanders. Maar liefst 25% van de ondervraagden heeft in de afgelopen maand producten of diensten gekocht via smartphone of tablet. M-commerce lijkt daarom in navolging van e-commerce een mooie toekomst tegemoet te gaan.
  • Marketeers bij bedrijven nemen het mobiele kanaal steeds serieuzer. Dat blijkt uit de jaarlijkse ‘Grote Marketing Enquête’ van het Tijdschrift voor Marketing. Zo’n 33% van de marketeers doet op dit moment iets met mobiel en 40% verwacht er in de toekomst iets mee te gaan doen.
  • De digitale wereld wordt steeds mobieler. Desktops verliezen marktaandeel ten opzichte van smartphones en tablets. Om in te spelen op deze mobiele trend zijn er drie mogelijke strategieën. Je investeert in native apps (iOS, Android etc.), gaat voor een mobiele website (m.site.nl) of kiest voor een responsive design. Welke strategie je kiest is van een groot aantal factoren afhankelijk.