• Mobile commerce groeit razendsnel. Volgens brancheorganisatie Thuiswinkel.org shoppen inmiddels miljoenen Nederlanders via de mobiel en besteden ze ruim een miljard euro per jaar via smartphone en tablet. Hoogste tijd dus om na te denken over een mobile commerce strategie. In dit artikel een aantal tips en stappen die je kunt volgen.
  • Miljoenen Nederlanders shoppen inmiddels via de mobiel. Al eerder schreven we een serie artikelen over het onderwerp mobile commerce. We waren daarom ook blij verrast met een mooie infographic van onze vrienden van Admium. Daarin wordt in één oogopslag duidelijk hoe de smartphone het zoek- en koopgedrag van de consument verandert.
  • In november mocht ik aan de foodservice marketeers van het Trema netwerk een presentatie geven over nieuwe media. Omdat de term nieuwe media al uit 1991 stamt, zoomde ik verder in op meer recente ontwikkelingen in technologie en hun impact voor marketeers. De belangrijkste ontwikkelingen kunnen samengevat worden met de term SOLOMO (Social, Local, Mobile). Deze drie drijvende krachten veranderen blijvend hoe marketeers consumenten kunnen bereiken, binden en boeien. Hierna een korte samenvatting. De volledige presentatie met cijfers, cases en tips staat aan het eind van dit artikel.