• Halleluja, je app downloads gaan als een speer. Open de champagne en laat het geld maar stromen! Ik adviseer om daarmee toch even wat langer te wachten. Het vasthouden van app gebruikers is namelijk veel moeilijker dan ze interesseren om een app te downloaden. Nieuwe cijfers van Localytics laten zien dat 20% van alle apps slechts 1x wordt gebruikt. Opent een gebruiker in zijn eerste week de app niet voor een tweede keer? Dan kun je er vanuit gaan dat 60% van deze groep nooit meer terugkomt.
  • Het leven van een Google Glass Explorer is geweldig. Er gaat een wereld voor me open. De interesse is enorm. Zonder te overdrijven schat ik dat zo’n 1.000 enthousiastelingen mijn Google Glass inmiddels hebben geprobeerd. Vele presentaties en demo’s later is het oordeel unaniem. Dit is de toekomst!
  • Miljoenen Nederlanders shoppen inmiddels via de mobiel. Al eerder schreven we een serie artikelen over het onderwerp mobile commerce. We waren daarom ook blij verrast met een mooie infographic van onze vrienden van Admium. Daarin wordt in één oogopslag duidelijk hoe de smartphone het zoek- en koopgedrag van de consument verandert.
  • Het schrijven van goede content voor een blog is vaak een hele opgave. Een goede blog vereist discipline, focus en een visie. Wanneer je net als ik regelmatig probeert om met de juiste inhoud het verschil te maken loop je ongetwijfeld een keer vast. Afgelopen week had ik ook weer zo’n ‘writers block’ moment. Totdat ik de onderstaande infographic zag.
  • Steeds meer e-mail wordt gelezen op een smartphone. Sterker nog, de mobiel is inmiddels het belangrijkste kanaal voor e-mail communicatie. Inmiddels wordt 43% van alle e-mail gelezen op een smartphone. Grote kans dus dat uw boodschap wordt gelezen op een Android of iPhone toestel. Is uw e-mail campagne nog niet geoptimaliseerd voor mobiel? Dan is het nagenoeg zeker dat u kansen laat liggen. Email Monks vatte alle feiten samen in een prachtige infographic.
  • Zowel apps als een mobiele website kunnen goede strategieën zijn om meer consumenten of B2B beslissers te bereiken. Maar wanneer ga je voor een app en wanneer voor een mobiele site? Dat hangt helemaal af van je doelstellingen en doelgroep. MDG Advertising heeft een mooie infographic samengesteld om je te helpen in je keuze. Hiermee kun je de keuze grondig onderbouwen.
  • De concurrentiestrijd tussen Apple iOS en Google Android heeft soms meer weg van een religieuze discussie tussen voor- en tegenstanders dan een objectief oordeel. Wie beide platformen en smartphones gebruikt weet dat het beiden voor- en nadelen hebben.
  • Soms komt er een infographic voorbij die glashelder samenvat hoe snel mobiel zich ontwikkelt en daarbij de belangrijkste uitdagingen niet onbesproken laat. Newrelic pakte uit en vatte de belangrijkste ontwikkelingen samen. Wist jij bijvoorbeeld dat er dagelijks meer Android telefoons geactiveerd worden dan er baby’s geboren worden? Of dat 60% van alle apps in de Apple Appstore geen enkele download krijgt?