Shareforce is een specialist in de bouw van online platformen. Wij hebben een jarenlange ervaring en kunnen u ondersteunen met concept & design, ontwikkeling, hosting en beheer van uw online platform. Het bouwen van een succesvol online platform is altijd maatwerk. Wij denken graag met u mee over de ideale oplossing.

 

Voordelen

Het opzetten van een online platform biedt veel voordelen aan iedere organisatie.

 

 Omzet

Omzet
Uw platform is een extra verkoop-, informatie of servicekanaal waar u zelf de controle over heeft. Het online kanaal is een omzetbooster die in de meeste branches al groter is dan traditionele verkoopkanalen. 

 Gemak

Gemak
Een online platform is 24-uur per dag open en biedt klanten de mogelijkheid om veel zelf te regelen. Vanuit huis of de werkplek. Gemak is een steeds grotere drijfveer in onze dagelijkse keuzes. Wie dit kan bieden zal merken dat de klantloyaliteit stijgt. 

 Laagdrempelig

Laagdrempelig
De eindgebruiker kan op een online platform met enkele muisklikken instappen. Hierdoor is er nauwelijks meer een drempel om grote hoeveelheden gebruikers samen te brengen met ieder aanbod

 Efficiëntie

Efficiëntie
Digitalisering en automatisering gaan vaak samen. Hierdoor blijft er minder handmatig werk over en stijgt de efficiëntie. Dat verlaagt de kosten voor uw organisatie.

 Schaalvoordelen

Schaalvoordelen
Een online platform kan snel opschalen zonder dat hele grote investeringen nodig zijn. Of u nu een regionale, nationale of internationale markt wilt bedienen, met een digitaal platform kunt u snel groeien.

 Kennis

Kennis
Meten is weten. Binnen een online platform krijgt u toegang tot een goudmijn aan data. U ziet direct wat wel, maar ook wat niet werkt. Zo krijgt u de noodzakelijke kennis om uw businessmodel doorlopend te optimaliseren.

Dienstverlening

Het bouwen van een succesvol online platform is altijd maatwerk. Ieder bedrijf, product, dienst of doelgroep is namelijk weer anders. Shareforce kan u ondersteunen met alle stappen:

 

1
 

Concept
Het genereren, groeperen en scoren van ideeën om daarna een concept te hebben wat levensvatbaar is en waarde toevoegt voor de doelgroep. In deze fase wordt de blauwdruk van uw online platform bepaalt en worden functionaliteiten ingedeeld naar prioriteiten met behulp van de Moscow methode.

2
 

Design
We ontwikkelen een unieke, eigen identiteit voor uw platform. Daarbij starten we met een flowchart. Dit is als het ware de plattegrond van je toekomstige platform. Het biedt in één oogopslag een overzicht van alle toekomstige schermen en hoe die onderling samenhangen.

Voordat we aan de slag gaan met een definitief design maken we vaak eerst wat schetsen. Deze schetsen worden ook wel wireframes of draadmodellen genoemd. De schetsen zijn eenvoudige lijntekeningen van jouw platform, maar bevatten al iets meer details dan de flow. Denk daarbij aan titels, knoppen, iconen of andere visuele elementen.

Daarna wordt in een visueel design echt alles uitgewerkt. Denk daarbij aan logo, kleuren, het menu, navigatieknoppen, iconen en fonts. Alles bij elkaar vormt de stijl van jouw platform. Deze stijl moet consistent en aansprekend zijn voor jouw doelgroep.

3
 

Ontwikkeling
Shareforce heeft gespecialiseerde ontwikkelaars in dienst met kennis van website, webapplicatie én app ontwikkeling. De ontwikkeling van een online platform gaat vaak in meerdere sprints, waarin de verschillende delen ontwikkeld, getest en opgeleverd worden. Ontwikkeling van online platformen is altijd maatwerk, dus de onderliggende technologie wordt iedere keer specifiek bepaald.

4
 

Hosting
Een stabiel online platform is één van de ingrediënten voor een succesvolle dienstverlening. Shareforce kan de hosting van uw platform verzorgen vanaf ons eigen server platform in een Amsterdams datacentrum. Maar u kunt ook kiezen voor de Europese oplossingen van Amazon AWS. In ieder geval zorgen wij ervoor dat uptime gegarandeerd is, data veilig wordt opgeslagen, onderbrekingen geminimaliseerd worden en uw platform draait als een zonnetje.

5
 

Beheer
Na oplevering gaat uw platform de beheerfase in. Ontwikkelde software moet bij de tijd blijven, we monitoren uw omgeving en bouwen nieuwe features in conform uw wensen. Het bouwen van een succesvol online platform duurt vaak jaren en doorontwikkeling en inspelen op nieuwe klantwensen is daarbij essentieel. Voor het beheer sluiten we vaak een servicelevel agreement zodat afspraken en verantwoordelijkheden duidelijk vastgelegd zijn.

6
 

Support
Na lancering van uw online platform trainen we uw medewerkers in het gebruik van uw platform en de 1e lijns ondersteuning richting eindgebruikers. Maar de moeilijke vragen speelt u door naar ons. Zodat we eventuele problemen snel kunnen detecteren en verbetering aan kunnen brengen. Ondersteuning in de support fase verloopt vaak in de vorm van een uren strippenkaart. Zo betaalt u alleen waar u ook echt gebruik van maakt.

Referenties

Hieronder vindt u een aantal van onze projecten waar wij erg trots op zijn. Voor een aantal van onze opdrachtgevers mogen wij nog steeds aan de slag om de applicaties te optimaliseren en verder te perfectioneren.

 

ArcelorMittal Construction

Ontwerp en bestel technische oplossingen voor gevels, daken, vloeren en plafonds.

DoneJob

Online platform en apps voor de planning en tijdregistratie van flexibele arbeidskrachten.

Time 4 Your Future app

Met de T4YF app kun jij jezelf ontwikkelen, je talenten ontdekken en iets goeds doen voor een ander. 

D&B The Mobility Group

Personeelsplanning, urenregistratie
en declaraties voor de 500+ medewerkers van D&B.

Viavideo

App video platform. De eenvoudigste oplossing voor video training, opleiding en coaching. 

 

Online platform in het kort

Een online platform brengt vraag en aanbod bij elkaar. Denk daarbij bijvoorbeeld aan producten, diensten, verblijf, vervoer, arbeid of kapitaal. Wanneer transacties centraal staan noemen we zo’n platform ook vaak een online marktplaats. Als het online platform voornamelijk informatie of nieuws bevat wordt het vaak een online portal genoemd.

 

Maar een online platform kan ook een stap zijn in de digitalisering van een organisatie waarbij taken efficiënter worden gemaakt. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een klantenportaal waarin klanten zaken online kunnen regelen.

 

Online platformen zijn zowel in de consumenten als B2B sector onmisbaar geworden in het contact met klanten. Een volledig online platform bestaat vaak uit meerdere zaken zoals website, webapplicatie, Android / iOS apps of responsive site die communiceren met één centrale database.

 

 

Meer informatie nodig?

 

Wij kunnen u verder helpen met al uw platform wensen. Vul het contactformulier in en wij reageren binnen één werkdag. Neem voor meer informatie telefonisch contact op met Shareforce via 073-8440004 of contact@shareforce.nl

 
Contact